Kjøpsinformasjon

Noe du lurer på før du handler hos oss? Her finner du forhåpentligvis alt du måtte lure på! Les om hvordan du handler, betaling, levering, angerett mm.

Hos oss handler du raskt og sikkert. Du kan enten registrere deg som kunde eller handle som gjest. Som gjest trenger du ikke logge inn for å bestille, kun registrere kontakt- og leveringsinformasjon i kassen.

Bedrift? Som bedrift kan du søke om tilgang som bedriftskunde.

Etter du har lagt inn ordre mottar du en ordrebekreftelse på epost. På samme måte mottar du en ny epost når varene sendes fra oss, eller når varen er klar for henting.

Er det noe du lurer på i forkant av bestilling oppfordrer vi deg til å kontakte oss på chatten, e-post eller per telefon. Alle henvendelser er uforpliktende, og vi ser frem til en hyggelig samtale med deg!

Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter

  • Visa eller MasterCard via Stripe – Betal med Visa, MasterCard eller American Express direkte i kassen. Transaksjonen prosesseres av Stripe. Betalingen trekkes fra kortet ved bestilling.
  • Klarna – Utsett eller del opp betalingen med Klarna. Merk at Klarna gjør en kredittvurdering før gjennomføring av bestillingen.
  • Vipps – Betal raskt og enkelt med Vipps. Betaling krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto.

Bedriftskunder tilbys betaling med faktura etter avtale.

Leveringstid

Varer vi har på lager sender vi som regel samme dag eller påfølgende dag etter mottak av ordre.

Merk at vi også tilbyr restbestilling i vår nettbutikk. Disse varene er merket med «Bestillingsvare» på produktsiden. Varene er vanligvis på sentrallager i Europa, og har en leveringstid på 5-10 virkedager frem til oss.

Total leveringstid fra oss til deg vil avhenge av hvilket leveringsalternativ du velger i kassen, og hvor i landet du holder til. Vår leveringsalternativer er listet under.

Leveringsalternativer

  • Posten/Bring – Vi tilbyr ulike leveringsalternativer med Posten/Bring. De tilgjengelige leveringsalternativene vises i kassen, basert på din ordre (vekt, størrelse og leveringssted).
  • PostNord – Vi tilbyr ulike leveringsalternativer med PostNord. De tilgjengelige leveringsalternativene vises i kassen, basert på din ordre (vekt, størrelse og leveringssted).
  • Hent i butikk/book frakt selv – Du står selvsagt fritt til å velge å hente varen hos oss på Storgata 63 på Raufoss. Det er også mulig å booke frakt selv! Vi gir deg beskjed så fort varen du har bestilt er klar for henting, enten du henter selv eller booker
  • Lokal levering – Vi leverer varene gratis til utvalgte postnummer i lokal nærhet til vårt lager på Storgata 63 på Raufoss.

Gratis frakt

Er du en storhandler? Vi tilbyr nå gratis frakt for følgende ordre:

  • Ordre over 4000 kr inkl. mva. under 35 kg.
    eller
  • Ordre over 30.000 kr inkl. mva. uavhengig av vekt. 

Skade under frakt

Mottar du en forsendelse med synlig skade er det viktig at du umiddelbart ber fraktselskapet om å notere skaden. Skader som oppstår under frakt går ikke utover deg som kunde, men det er viktig at både fraktselskap og vi varsles omgående.

Oppdager du andre skader på produktet når du pakker ut, som ikke nødvendigvis var synlig fra emballasjen, er det også viktig at du varsler oss så raskt som mulig.

Utfordringer knyttet til Covid-19

Slik situasjonen er i dag kan det være at du opplever at varene du har sett deg ut er utsolgt eller har lengre leveringstid enn vanlig. På grunn av koronasituasjonen har flere av våre leverandører og transportører vanskeligheter med å få logistikken til å gå opp, og vi ser mange steder en voldsom økning i fraktpriser og frakttid. Dette går dessverre spesielt utover leveringstiden på tunge varer, som eksempelvis store PA-høyttalere.

På tross av dette gjør vi alt i vår makt for å få frem ordren din så fort som mulig! Hvis du ser at et produkt står som restordre i vår nettbutikk er du alltid velkommen til å kontakte oss for mer info på forhånd. Generelt anbefaler vi at du legger inn en ordre så fort du har bestemt deg, slik at du kan “sikre deg” en plass i køen og få varen levert så raskt som mulig.

Som privatkunde hos SOUNDERGY lar vi deg uforpliktende teste produktet i 14-dager. Brukt tiden til å gjøre deg kjent med produktet, i dine omgivelser! Er du ikke fornøyd med varen kan den returneres til oss, og vi tilbakebetaler pengene for varen.

OBS: Angrerett gjelder ikke for

  • Forbruksvarer med brutt forpakning (kabler, tape, skruer, batterier osv.)
  • produkter som ikke inngår i standard sortiment
  • høyttalere med spesialfarger
  • produkter spesialbestilt mot store installasjoner osv.

Ved benyttelse av angreretten må varen returneres i vesentlig samme stand og mengde den ble kjøpt i, og det må kunne fremvises kvittering eller faktura på kjøpet.

Er varen skadet eller slitt (utover hva som er normalt) forbeholder vi oss retten til å trekke fra dette ved tilbakebetaling av varen.

Ved benyttelse av angreretten er du selv ansvarlig for retur av varen, og de kostnader dette medfører. Varen kan fysisk leveres tilbake til butikk, eller sendes tilbake til oss.

Vi setter pris på om du returnerer varer i samme emballasje som de ble kjøpt i. Vi anbefaler derfor at du tar vare på pappesker og annen emballasje frem til du er sikker på at produktet er rett for deg. Har du mulighet og plass kan det også være lurt å ta vare på pappesker for en lengre tidsperiode. På denne måten er det enkelt å beskytte utstyret om det skal flyttes, eller om det må sendes inn til oss på service. 

Garanti

Som medlem av SOUNDERGYs kundeklubb tilbyr vi privatpersoner 2-års garanti på kjøp av våre produkter. Om produktet ditt ikke er ødelagt eller skadet med overlegg sørger vi for å få det reparert eller erstattet, uten videre spørsmål.

Reklamasjon

Skulle det oppstå problemer med ditt produkt som dekkes av enhver tids gjeldende reklamasjonsrett kontakter du oss for å få feilen utbedret. Om du ikke holder til i nærheten av vår butikk dekker vi kostnaden på frakt av produktet til service. Reklamasjonstid er 2 eller 5 år avhengig av produkttype. Husk at reklamasjonsretten kun gjelder for feil eller mangler ved produktet som kan sannsynliggjøres at var til stede fra produktet var nytt. Reklamasjonsrett dekker ikke normal slitasje/uhell.

Det må kunne fremvises kvittering eller kopi av kvittering ved både garanti og reklamasjonssaker.

Feil, skader og problemer utenfor garanti/reklamasjonsrett

Om produktet ditt får feil eller mangler som enten ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett, eller om garantitid og reklamasjonstid er utløpt gjør vi allikevel vårt beste med for å hjelpe deg. Varen må i dette tilfellet sendes inn til oss for egen regning. Etter å ha sett på produktet gir vi deg et estimat på hva det vil koste å få produktet reparert, du bestemmer selv om du vil utføre reparasjonene eller ikke.

Før du sender inn produkter med feil

  1. Kontakt oss! Kanskje kan vi gi deg teknisk veiledning som kan løse problemet på stedet.
  2. Produktet bør om mulig sendes i original emballasje.
  3. Kvittering/faktura og en beskrivelse av problemet skal følge med produktet.

Bedrift? Se våre vilkår for næringskjøp for mer informasjon.

For mer informasjon, les våre fulle kjøpsvilkår: 

Kjøpsvilkår ved privatkjøp

Kjøpsvilkår ved næringskjøp